In het onboardingsproces wilt u uw klant zo eenvoudig mogelijk toegang geven tot uw dienstverlening, via de app, website of anderzijds. Het doel is om de conversie van klanten te optimaliseren en tegelijkertijd te voldoen aan wet- en regelgeving.

Voor klanten is een gebruiksvriendelijke en snelle onboarding de eerste kennismaking met de aanbieder van het product of de dienst waarvan zij gebruik willen maken. Het is van groot belang dat deze kennismaking een positieve is en de klant zonder problemen de onboarding kan doorlopen. Voor (financiële) instellingen en bedrijven zijn het voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en het voorkomen van conversieverlies twee hoofdzaken. De uitdaging is dus om hier een juiste balans in te vinden voor uw klant en uw organisatie.

De afgelopen jaren zijn er veel aanbieders in de markt die zeer goed op deze behoefte van klant en organisatie kunnen inspelen. Echter per organisatie zijn er andere behoeften en is er zeker geen sprake van one solution fits all.

Enigma Consulting heeft de afgelopen jaren veel kennis en expertise verzameld op het gebied van digitale en mobiele onboarding.

Martijn Kieft
Martijn Kieft
Consultant
Mahada Abdillah Walie
Mahada Abdillah Walie
Consultant
Marc Groot
Marc Groot
Executive Consultant
Jelmer van Teutem
Jelmer van Teutem
Consultant
Kennis en onderzoek

Onderzoeken gedaan naar de onboardingsprocessen van verschillende betaalbanken, spaarbanken en beleggingsbanken.

Opdrachten in de markt

In meerdere functies bij bedrijven opdrachten uitgevoerd op het gebied van onboarding en customer identity.

Advies

Advies gegeven aan partijen hoe zij innovatieve partners kunnen insourcen in het bestaande landschap.

Case studies

Vanwege aangescherpte richtlijnen van De Nederlandsche Bank (DNB) is een grote financiële dienstverlener genoodzaakt het klantonboardingsproces anders in te richten. Enigma Consulting heeft in het herontwerp de rol van ‘product owner’ vervuld. Deze case beschrijft de aanleiding van de opdracht,  de aanpak en het resultaat. Lees verder >

Enigma heeft een bijdrage geleverd aan het cliëntonboardingteam van de Triodos bank bij een remediation project. Remediation houdt in dat de kwaliteit van het eerdere onboardingsproces wordt verhoogd om te voldoen aan de nieuwste standaarden en eisen. Lees verder >

Enigma Consulting voorziet u graag van advies en ondersteuning bij het optimaal inrichten van het onboardingsproces en de ideale klantreis.

Andere Digitalisering Diensten

Digitalisering algemeen
eID – iDIN
Data analytics

Onze Digitalisering Experts

Bas Kerpel

Executive Consultant
Marc Groot

Executive Consultant
Rink Slotema

Senior Consultant