• equensworldline case
equensWorldline en Enigma Consulting – frontrunners in PSD22018-12-04T12:08:33+00:00

Project Description

equensWorldline en Enigma Consulting:
frontrunners in PSD2

equensWorldline is in 2016 ontstaan uit een fusie tussen Equens en Worldline FPL. Het bedrijf verwerkt elk jaar miljarden girale betalingen, toonbankbetalingen en geldopnames. Niet alleen in Nederland, maar ook in een groot aantal andere Europese landen. En is daarmee een van de grootste Europese betalingsverwerkers.

equensWorldline speelt sinds 2014 een actieve rol bij de praktische invulling van PSD2/Access-to-the-account (XS2A) door samen met banken en andere Europese betalingsverwerkers een PSD2 services framework (CAPS) neer te zetten.

Hiernaast biedt equensWorldline nieuwe PSD2 software oplossingen:

  • voor banken om te voldoen aan de PSD2 regelgeving;
  • voor Third Party Provider’s (TPP’s) om toegang te krijgen tot de rekeningen van banken maar met vooral om een concurrerende waarde propositie te kunnen bieden aan hun klanten.
equensworldline

Met de hulp van Marc hebben we de commerciële documentatie snel kunnen opleveren die ons verkoopapparaat in staat stelt om de klant te kunnen benaderen. Hierbij is de positionering van het product, alsmede de connectie naar de verschillende doelgroepen sterk verbetert. Daarnaast is Marc een belangrijke drijfveer v.w.b. de bouw van de oplossing en is het project inmiddels vol op stoom gekomen.

Uitdaging

equensWorldline heeft Enigma gevraagd om een expert op het gebied van PSD2 die tevens ervaring heeft in het neerzetten van een nieuw te bouwen product via scrum/agile methodieken.

Hiernaast heeft Enigma Consulting aangeboden om equensWordline te helpen met de marktvalidatie (welk type bedrijven kunnen mogelijk profiteren van toegang tot de betaalrekening) door hun in contact te brengen met onze klanten.

Resultaten

Door de betrokkenheid van Enigma zijn de volgende resultaten behaald:

  • commerciële klantpresentaties;
  • standaard offerte voor het product;
  • product backlog voor implementatie van het product;
  • eerste user stories, waarin onder ander het ontwerp van API’s om aan te sluiten op banken;
  • workshop met bedrijven uit verschillende sectoren (o.a. overheid, online retailer, verzekeraars) waarin gezamenlijk gezocht werd naar interessante toepassingsmogelijkheden.
Marc Groot
Marc Groot
Senior Consultant